top of page

מחזוריות מכלול האדם

עודכן: 7 בדצמ׳ 2019



מכלול האדם מורכב ממספר מימדים: גוף, אישיות, רוח, נשמה, שושלת, סביבה, יחסי-אנוש, רבדים קוסמיים ועוד. כל מימד כזה נמצא במחזוריות, אם עצמית או אם מתואמת עם הסביבה כמו הירח, השמש, כדור הארץ, הגלקסיה וכולי.


מחזור הוא תפקוד-גל. יש לו אורך, מנעד, הסטה, ועצמה: אורך גל הוא בעצם התדירות, והיא יכולה להיות נמוכה או גבוהה. מנעד הוא הפער בין המירבי למיעוטי (מקסימום למינימום). הסטה (פאזה) הוא התזמון של המחזור, שבמיטבו היא 0 כלומר ללא הסטה. עצמה היא הממוצע של הגל, שיכולה להיות גבוהה מדיי או נמוכה מדיי.


כל מימד במכלול האדם יכול להיות בכל מצב של תפקוד מחזורי. הסתכלות מחזורית על מימדי האדם יכולה לגלות רמזים טובים לחוסרי איזון מתמשכים. הדוגמאות רבות:

  • תדירות נמוכה או גבוהה בהורמונים יכולה לגרום להפרעות שינה, הפרעות מתח, הפרעות מחזור נשי, ועוד דוגמאות רבות.

  • מנעד גדול מדי בתפקוד נפשי יכול לגרום לשינויים קיצוניים במצב הרוח.

  • הסטה גדולה בתפקוד הרוח יכולה לגרום לפגיעות (״רגישות״) גבוהה לסערות קוסמיות ולהפרעה בחושים העיליים.

  • עצמה נמוכה ברבדים קוסמיים יכולה לגרום לפגיעות לשאיבות קוסמיות, עצמה נמוכה ביחסי אנוש יכולה לגרום לפגיעות לשאיבות אנוש.

ועוד דוגמאות רבות אחרות, מתוך כל הצרופים האפשריים.


מחזור פנימי יכול להיות מותאם למחזור חיצוני: מחזור השינה מותאם ליממה, מחזור חשבון הנפש מותאם לשנה. ישנם מחזורים פחות מוכרים, כמו המחזור הגלקטי של הקפת השמש את מרכז הגלקסיה כ250 מליון שנה(!) או מחזור ציר כדור-הארץ של השלמת התנועה החרוטית שלו כל 25,920 שנה.


ישנם מחזורים על-יקומיים שאינם קשורים לימים או שנים אלא למחזוריות שאין לה קנה-מידה אנושי. אליהם אנו מתחברים דרך ההדרכה העילית ומבקשים את ההתאמה המיטבית.


ביואנרגיה מחברת בין המודע שלנו לבין הצורך הטבעי והקוסמי. לרוב איננו צריכים להבין עד הסוף את קנה-המידה אלא רק את התפקוד היחסי. מכאן האומדן אפס עד עשר. כמובן שבמידות שמציינות איזון תפקודי אז יש מעל לעשר או מתחת לעשר.



מבט עומק למקרים מעניינים


מתח/סטרס


תחושת מתח מתקשרת אל ציר הורמוני המתח שמייצרים בסופם את הקורטיזול. אם המחזור ההורמנלי של הציר הזה נפגם אז יכולה להיות השפעה על מתח מוגבר או אדישות. אבחון מחזוריות הציר ההורמנלי הזה יכול לגלות את מקור הבעיה.


הססנות ונבוכות


המימד החמישי של האישיות, המונע על-ידי מח הבטן, הוא מקבל ההחלטות, ממצה היכולות והמשרה לזולת. היפוך הגל בתפקוד האישיות החמישית - כלומר, הסטה מלאה והופכית - יכול לגרום להיסוס ונבוכות ביחסי אנוש עד כדי ירידה דרמתית ביכולת ביצוע או ההוצאה לפועל.


פגיעות רוחית


פגיעות רוחית היא תופעה נפוצה בקרב מטפלים ומדריכים רוחניים, כאשר אנרגיית המטופל מוציאה מאיזון את אנרגיית המטפל. אורך גל גדול מדי של רוח המטפל יכול ליצור פתח לאנרגיית המטופל לערבל את אנרגיית המטפל ובכך להוציא אותו מאיזון.


פגיעות גופנית


נטייה למחלות גוף כרוניות יכולה להיגרם מתפקוד-גל לקוי של מערכות הגוף. עם עצמת הגל של מערכת הלימפה, שהיא מרכיב מרכזי של מערכת החיסון, נמוכה מהמיטבי אז כוח ייצור הנוגדנים שלה נחלש. בדומה, אם מחזוריות הלימפה נמצאת בהיסט אז יכולת זיהוי הטפילים יכולה להפגע וחיידקים יכולים לשגשג.


ניתוק קוסמי


התקשורת עם מדריך קוסמי יכולה להשתבש ואף להתנתק כאשר מחזוריות הרוח ו/או החושים העיליים יוצאת מאיזון. אם המנעד גדול מדי אז ייתכנו זמנים של בהירות חדה ויכולה גבוהה ואז זמנים אחרים של טשטוש וחוסר כוחות. הסטה בגליות התקשורת העילית יכולה לשבש קבלת מידע או מסירת טיפול.


זוגיות


במערכת היחסים הזוגית יש מספר גדול של מחזורים אפקטיביים. החל במחזור החודשי, אם רגשית או מינית, המשך במחזור היומי, השבועי, הכלכלי. זוגות עם ילדים יש את מחזור ההורות, מחזורים שנתיים ועוד רבים. בהסתכלות מחזורית אפשר לזהות הרבה חוסרי-תיאום בין הצדדים: מנעדים שונים, מחזורי גל באורך שונה, תזמונים שונים. דוגמאות אינספור: כוחות לאורך שעות היום, מתח ונינוחות, פנאי לאינטימיות, כלכלת הבית, עוד רבים נוספים.



טיפול ביואנרגיה בתפקוד מחזורי


אבחון

  • ״האם תדירות מחזור הרוח היא מיטבית? גבוהה? נמוכה? כמה?״

  • ״האם מנעד התקשורת העילית מיטבי?״

  • ״מהי עצמת המחזוריות של מערכת החיסון?״

  • ״האם יש הסטה במחזוריות יחסי האנוש עם ____?״

טיפול

  • בקשה: ״אני מבקש להעלות/להוריד תדירות מחזור החרוח״

  • תזכורת: ״מנעד התקשורת העילית צריך להיות מיטבי״

  • ציווי: ״הסטת מחזוריות החיסון: רדי לאפס!״

  • יצירה: ״תהי עצמת התקשורת הקוסמית מיטבית״

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

סגולות הביואנרגיה

הופכת מכשול למקפצה בתוך המוח האנושי חבויות פקעות בינה מולדות, רובן רדומות. פקעות אלו אוצרות יכולות אדירות לתקשורת ולמידה, אבחון וטיפול - אלו הן החושים העיליים. ישנן טכניקות רבות לעוררות ושימוש בחושים

חמשת רבדי תקשורת

1. הרמוניה בסיס התקשורת הוא התאמה גלית בין כל השותפים. בראשית יש את תפקוד התווך בו מתפשטים הגלים, ובו יש את תאום הגלים: אורך, תדירות, עצמה (אמפליטודה), היסט (פאזה) וגובה. ביואנרגיה מאפשרת לאבחן כל אחד

bottom of page