top of page

ריפוי עצמי אנרגטי עם טכניקת העפעוף: ביואנרגיה

עודכן: 23 בספט׳ 2018


מה זה בדיוק?


לב העניין הוא פיתוח יכולות ריפוי אנרגטיות טבעיות ומולדות. יכולות אלו קיימות אצל כל אדם ומוטב לחשוף אותן ולפתח אותן, בשלב ראשון למען עצמנו ובהמשך למען הזולת.


כאב גופני או נפשי הוא למעשה תמרור הזהרה, דירבון לצאת ללמוד ולהתפתח. ריפוי אקטיבי, שבו ה"מטופל" מאמץ את האחריות על בריאותו ועובד יחד עם ה"מטפל", ממצה את ההזדמנות בכדי למנף את הכאב אל התפתחות אישית.


דרך ריפוי אנרגטי עצמי, גופני, נפשי ורוחי אנו מתאמנים בשקידה לקראת העזרה לזולת.


מהי ה-ביואנרגיה ומאין מקורותיה?


ה-ביואנרגיה כפי שהיא פועלת כיום היא פרי עבודתו של רפי רוזן (ז"ל), שלמד את הטכניקה בגרמניה, חזר לארץ ופיתוח אותה תוך טיפול ולימוד אנשים רבים. ה-ביואנרגיה התגלגלה והתפחתה במקומות שונים בעולם, כאשר תחנה מעניינת מאוד הייתה אצל ד"ר וילהלם רייך, פסיכולוג ידוע ותלמיד יישיר של ד"ר זיגמונד פרוייד. רייך פיתח את גישה אנרגטית לריפוי נפשי מתוך חוסר שהרגיש בשיטותיו של פרוייד. רייך אף הרחיק עד ניסיונות צילום ומדידה של האנרגיה הזו.


ה-ביואנרגיה היא טכניקה לאבחון וטיפול באמצעות אנרגיית החיים הטבעית הזורמת בתאי הגוף. בביואנרגיה מחברים את שרירי העפעפיים אל החושים העיליים במוח לקליטת נוכחות אנרגיית החיים, זיהוי החסמים שלה ושחרורם.


השימוש בעפעפיים הוא משני טעמים: האחד, שרירי העפעפיים הם הרגישים ביותר בגוף ולכן מתאימים לקליטת הדקויות של האנרגיה; והשני, ששרירים אלו הם רצוניים ולא-רצוניים בו-זמנית, אז האימון בשחרור השליטה עליהם מפתח את היכולת לשחרר את השליטה על מה שאנו קולטים וחשים, דבר הדרוש לקליטה נקייה של התפקוד האנרגטי.


מה ריפוי אנרגטי מסוגל לעשות?


היכולות של הריפוי האנרגטי מגוונות מאוד, גם מבחינת מגוון הסימפטומים וגם מבחינת מנעד רמות הקושי והמורכבות - החל ממחלות גוף כרוניות, המשך בעקבות נפשיות ורגשיות וכלה במיצוי יכולות וצמיחה רוחית. עבדנו עם אנשים בעלי מחלות כרוניות מוגדרות - כרון, קוליטיס, צליאק, לחץ-דם, אסטמה, כאבים ועייפות כרוניים (פיברומיאלגיה), סוכרת, ועוד רבים; המשך בקשיים מנטליים שונים - דיכאון, יאוש, חרדות, ריכוז ולמידה, קבלת החלטות ועוד; וכלה בצמיחה רוחנית - פיתוח חושים ארציים ועיליים, ייעוד, מיצוי יכולות, איזון תפישת העצמי ותפישת הזולת וכדומה.


הטכניקות האנרגטיות מאפשרות אבחון וטיפול כוללנים - כלומר, ההתייחסות אל כל רבדי הקיום של האדם, זיהוי הכשלים, מיון ותעדוף, אבחון חוזר, טיפול מותאם אישית - ומעל הכל: הגישה אל מוקדים תפקודיים תשתיתיים המאפשרים שיפור תפקודי וריפוי מספר רב של כשלים בו-זמנית.


לאיזה כוונים העפעוף יכול לקחת?


העפעוף הוא כלי עוצמתי למציאת פתרון לבעיות. החל בעיות בריאותיות, המשך בבעיות מנטאליות וכלה בשחרור רוחי והתפתחות עצמית.


בתחום הבריאות, העפעוף הוא מעין "מכשיר שיקוף" של הגוף, המוח והנפש. בעזרתו אנו חושפים תפקודים פנימיים נסתרים, מעבר לשכבות משקעים ומגננות המתפתחים באופן טבעי ומפריעים בפענוח הקשיים שלנו.


עפעוף גם מלמד אותנו לסמוך על החושים העיליים שלנו - ה"אינטואיציה", בלשון עממית - ומיומנות גבוהה מאפשר עוררות של תפישה חושית עילית אשר נמצאת תחת ביקורת טכניקת העפעוף ושיטות אבחון וטיפול הנגזרות ממנה.


מיומנות ואימון בעפעוף מפתחים אמון במידע הקוסמי הנגלה אלינו. אמון זה פותח שערי בינה אשר מפתחים את שכלנו ומגביהים את נקודת מבטנו. בכיוון זה אנו למדים שפתרון בעיות רבות יכול להמצא מהרמת נקודת המבט, מהיתוך המרכיבים השונים של הבעיה ולהסתכל עליה כמכלול. יכולת זו חושפת בקלות נתיבי פתרון.


למי זה מתאים?


לימודי ריפוי אנרגטי מתאימים, בראש ובראשונה, למי שמאמין שבריאותו בידיו. תמיד יש מקום להתייעץ ולהעזר במומחים שונים מתחומים שונים, אבל מתפקידנו להנהיג את תהליך הבראתנו.


אנשים המחפשים מנגנוני ריפוי עצמי טבעיים ימצאו כי ריפוי אנרגטי מפתח כושר ריפוי טבעי עצמי באופן ייחודי, גם במודע וגם בתת-המודע. ללא תרופות, מכשירים, תכשירים או כל מגע, האנרגיה ניגשת בעדינות אל תשתיות תפקודנו ומעוררת בבטחה תהליכי ריפוי עצמיים.


בעיות קשות או כרוניות מוצאות פתרון ב"חברותא", שבו מטפל ומטופל הם למעשה מדריך ומודרך העובדים יחד, שיטה הוכיחה עצמה כיעילה במיוחד. ההרמוניה באבחון והטיפול המשותפים עוצמתי בסדרי גודל יותר מהטיפול הפאסיבי הקלאסי - ישנן עדויות לתהליכים "מזיזי הרים" ממש.


גם מתקשרים מולדים ימצאו בטכניקת העפעוף דרך למיקוד ודיוק החושים הטבעיים שלהם. ישנם אלו היודעים לקבל מידע, אך לא יודעים לטפל; ישנם אלו המשדרים ריפוי מבלי להבין מה הם עושים; וישנם אלו המחפשים לאמן ולהתיימן במתנה שקיבלו.



0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

סגולות הביואנרגיה

הופכת מכשול למקפצה בתוך המוח האנושי חבויות פקעות בינה מולדות, רובן רדומות. פקעות אלו אוצרות יכולות אדירות לתקשורת ולמידה, אבחון וטיפול - אלו הן החושים העיליים. ישנן טכניקות רבות לעוררות ושימוש בחושים

למה טיפול בשיטת יהל?

הטיפול הוא לא במחלה אלא באדם, הוא מרתק והופך את הכאב או המחסום לחויית הארה וצמיחה. שיטת יהל ייחודית ביכולות הריפוי שלה, גם בעומק שאפשר להגיע וגם בהיקף ההוליסטי שהיא מטפלת בו, כל זאת בעדינות ובבטחה מלא

bottom of page