top of page

ביואנרגיה - מורה נבוכים

עודכן: 8 ביוני 2019

למה "מורה נבוכים"?


ביואנרגיה היא כלי יוצא דופן בעוצמתו, הנובעת מהפשטות שלה מחד והעומק האינסופי שלה מאידך. זה מפליא כל פעם מחדש, לראות איזו יכולת ריפוי גבוהה נותנת הביואנרגיה מיד בהתחלה - עד כדי כך, שתלמידים רבים מתקשים להאמין לממצאיהם עצמם תוך כדי הלימוד...


מעבר ליכולות הריפוי האדירות, יש עומק אינסופי מהם ניתן לקבל מידע, ללמוד תובנות חדשות ו"להוריד" טכניקות חדשות מהמאגר הקוסמי. המיזוג בין היכולות והעומק יכול לפעמים להדהים עד כדי מבוכה, ולכן אני מציע כאן מספר תמרורי דרך.


האם זה אמיתי?


:-)

פשוט, :-)


כשאנו מגיעים למקום המנטלי של קליטה נקייה אז כן, המידע הוא תמיד נכון כיוון שהוא תמיד ניתן לנו לפי היכולת שלנו לקלוט. אם אני שואל שאלה מדוייקת באופן נקי, אז כל תשובה שאקבל היא הנכונה - תמיד לאותו הרגע, תמיד עבורי; לכן לפעמים אנשים שונים יכולים לקבל תשובות שונות עבור אותה שאלה.


אז איך בוחנים את התשובה?


אני בוחן מידע עם המטופלים שלי, המקצועיים והחבריים. לבחון את התשובות שאני מקבל מתקשור, הוא בדיוק הסיבה מדוע אני עוסק בריפוי. דרך הריפוי אני מאמת את המידע שאני מקבל, מדהים ככל שיהיה. בשבילי, ריפוי הוא כר-לימוד והתפתחות, זרז ("טריגר") לצאת ולחפש. לכן "מחלה" היא אתגר לפיצוח ותוך כדי התהליך אני מפתח את הבינה שלי.


לא לכל שאלה תשובה


אנחנו יכולים לקבל תשובה רק אם שאלנו באופן מדוייק, הבנו את מה שאנו שואלים וגם אם אנחנו בשלים לתשובה.


עדיף להתחיל משאלות גופניות, כי על הביולוגיה יותר קל לקבל תשובות. אפשר לשאול הכל, הגבול הוא רק האמונה בעצמנו - ולא, אני לא מאמן רגשי להצלחה :-) זה פשוט מאוד ובדיוק כך, שאם אני מאמין בעצמי ובחושים שלי אז אני מקבל תשובות ברורות יותר.


עם תחושת הביטחון אפשר להמשיך לשאלות נפשיות, חברתיות, סביבתיות - וקוסמיות! כל מעגל כזה הוא רחב יותר, רחוק יותר, גבוה יותר ומופשט יותר. כדאי להתקדם בהדרגה ועקב בצד אגודל, חשוב לא להכנע לפיתוי "לרוץ" מהר מדי, שלא נקבל תשובות שאנו לא בשלים להן שעלולות לגרום לנו להחליק במדרון הספק העצמי.


חופש הפעולה מתקבל מהכרת גבול היכולת


אפשר לעשות הכל, בהתאם לגבול היכולת. בכל רגע נתון ישנו קו דמיוני המפריד בין הנודע והלא-נודע, בין התחום המוכר והמאומן לתחום החדש. הדבר היפה בריפוי ביואנרגיה הוא שהגבול הזה מתרחק ככל שמתאמנים, כל תקשור וכל ריפוי מכניס עוד ידע ומגדיל את התחום המוכר.


גבול היכולת הוא ציר מרכזי של תהליך ריפוי מוצלח:

• מוטב להתחיל באבחון גבול היכולת שלנו ביחס לנושא הריפוי. • מה שבתוך הגבול, עלינו להתאמץ ולהתמודד בכוחות עצמנו. • מה שבסביבת קו הגבול, הוא השעור החדש שעלינו ללמוד ולכן עלינו להתקדם בזהירות. • מה שמחוץ לגבול, עלינו לבקש עזרה ממרפא אחר מיומן יותר, או מישות הקשר (המדריך הקוסמי). • מה שמחוץ לטווח ההשגה שלי, אני משתף מייד וממליץ לחפש מזור במקום אחר.


כל עוד אני שומר על כללים אלו אני חופשי לנסות כל דבר, בבטחה מלאה.


אבחון עצמי של יכולת תקשור


איננו מכונות, אנו יצורים חיים ודינאמיים. יש סיבות ונסיבות לתנודות בתפקוד חושי התקשור (תנודות אלו יכולות לרמז על צורך לריפוי).


לעיתים, בתחילת טיפול אפשר להרגיש… "לא בהיר", או "לא מדוייק". זהו מצב שבו חושי התקשור מתפקדים פחות ממיטבי ומוטב שראשית נטפל בעצמנו. בשטיפה עצמית קצרה, ניתן לפתוח מחדש את החושים ולחזור לטפל בקלות.


שני הפרמטרים שעוזרים לנו כאן הם "?קולטני מידע" ו"פולטני טיפול". מתחילים מלאבחן את רמת התפקוד של כל אחד מהם - בשיטת "יהל" אנו מודדים כל תפקוד בין 1 ל10, כש10 הוא המיטבי. אם מצאנו פחות ממיטבי, אז נטפל בבקשה "להעלות את תפקוד קולטני מידע (או קולטני טיפול) ל10 מיטבי".

נקודה חשובה לזכור היא, שאם תפקוד קליטת המידע הוא פחות ממיטבי אז אנחנו במצב של חוסר דיוק אבחוני. ברוב המקרים, יש לחזור על שני הטיפול שוב עד שמקבלים את שניהם "10 מיטבי". 


אבחון לפני טיפול


עקרון חשוב מאוד לטיפול אפקטיבי, הוא ראשית לאבחן את רמת התפקוד של מושא הטיפול. ביסודו של עניין, הצלחת הטיפול תלויה במידה רבה ברמת הבהירות שיש לנו על מצב התפקוד אותו אנו רוצים להעלות. בפשטות, ככל ש"נקרא לילד בשמו" באופן מדוייק יותר, כך הטיפול ייקלט טוב יותר.


סדר חשיבות


ברוב הגדול של המקרים, ה"מחלה" נגרמת ממספר גורמים או חולשות תפקודיות. מאידך, לעתים הגורם השורשי מקובע בגלל גורמים נוספים ואז עדיף דווקא להתחיל מסביב לפני שנוגעים בנקודה המרכזית.

זהו ביטוי מרכזי של הפן האומנותי של הריפוי. אין נוסחה ברורה איך להחליט במה להתחיל ומה לדחות לשלב מאוחר יותר. עדיין, להצלחת ריפוי מוטב להצמד לסדר הפעולות היעיל ביותר. בסדר הלא-נכון הריפוי יכול לעייף ולהתקדם בקושי; בסדר הנכון, הריפוי זורם ומרענן את המטפל.


שני עקרונות מובילים אותי בבחירת סדר הטיפול:

• קשרים בין כשלים תפקודיים - מה הוביל למה? מה היה לפני מה? וכיו"ב • חיזוק כוללני לפני נגיעה ישירה - בגישה אל נקודת חולשה מרכזית וכואבת, אעדיף לחזק את המערכת מסביב קודם לטיפול הישיר כך שהנעת הריפוי תהיה קלה יותר, גם לי וגם למטופל.


לסיכום - אימון, אימון ועוד אימון!


ריפוי אנרגטי הוא כמו כושר גופני. ככל שנתאמן יותר, הכושר יעלה והיכולת תגבר. עלינו למצוא איזון טוב בין מאמץ ליכולת, לקחת אתגרים במידה הנכונה כך שהטיפולים יהיו מהנים ומצמיחים בו זמנית.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

סגולות הביואנרגיה

הופכת מכשול למקפצה בתוך המוח האנושי חבויות פקעות בינה מולדות, רובן רדומות. פקעות אלו אוצרות יכולות אדירות לתקשורת ולמידה, אבחון וטיפול - אלו הן החושים העיליים. ישנן טכניקות רבות לעוררות ושימוש בחושים

5 שלבים למילוי אנרגיית-חיים בעזרת עפעוף

בעבר, לפני שהכרתי את ה-ביואנרגיה, לפעמים הייתי מרגיש חסום או מעוכב ללא סיבה נראית לעין. נכון, החיים מעייפים, אבל תמיד הרגשתי שאמורה להיות לי יותר חיוניות, יותר קלילות. מאז שלמדתי את טכניקת העפעוף של ה

bottom of page