top of page

טיפול מכלולי

עודכן: 29 בדצמ׳ 2018



הביואנרגיה היא בעלת עומק מידע ורוחב אבחון הוליסטי אשר באים לידי ביטוי באופן מיוחד בהתמודדות עם אשכול של סוגיות. היא מאבחנת ומטפלת גורמים העיקריים לטיפול המשותפים לבעיות השונות, על-ידי גישה אל כל מימדי התפקוד השונים:


גוף - תאים, רקמות, איברים, מערכות ויחסי הגומלין בין כולם;


נפש ורגש - תפיסת העצמי והעולם, משיכה ודחייה;

רוח - רוחניות, מקומי וכיווני ביקום, האני העליון;


שכל - ניתוח, איחוי, תקשורת, החלטיות;


יחסי אנוש - מערכות היחסים וחילופי האנרגיה עם האנשים;


סביבה - המגורים, העבודה, הלימודים;


כלכלה - הרגש לגבי כסף, ניהול הכסף, השיתוף הכספי במשפחה;


פרנסה - הגשמה עצמית, ערך עצמי כספי, מקצוע ומקצועיות.



תהליך ריפוי מכלולי נעשה על-ידי קליטת מידע מכל קשת התפקודים ואז זיהוי סדר הפעולות המיטבי לריפוי. מנות הטיפול יכולות להיות מופנות ישירות אל כשלים גלויים (תסמינים) והן אל תפקודים סמויים אשר אובחנו כמרכזיים לריפוי.


הגישה כאן היא אופקית, לעומת הגישה ההתמחותית הקונוונציונאלית שהיא אנכית ולעומק באזור אחד מסויים. במקום להתמחות בתחום אחד או בטכניקה אחת, הגישה ההוליסטית מחפשת בכל המישורים במטרה למצוא את נקודת העבודה הקלה והיעילה ביותר ובכך להניע ריפוי בעדינות ובבטחה.


לדוגמה, בעזרת הביואנרגיה אפשר למצוא אם כאב הראש הוא בגלל כשל בעיכול, כשל נפשי, כשל עצבי או בכלל בגלל רגישות גבוהה לשאיבות אנרגטיות... במקום התמחות בכל היבט של הקשר בין העיכול לכאבי הראש, כאן מחפשים את המישור הנוח ביותר לעבודה והאפקטיבי ביותר.


ככל שמורכבות הנושאים עולה, כך מתעמק מחקר הריפוי. לעיתים גורמים שורשיים מתגלים מיד בתחילת התהליך, לעיתים יש צורך במספר שלבים עד שהם נמצאים. בכל מקרה, מגמת הטיפול היא העמקה על המכנה המשותף של נושאי הטיפול בכל המישורים ובכך יש אפשרות לריפוי של מספר נושאים בבת-אחת.


המעורבות של המתרפא - מטופל, מתאמן או תלמיד - עוזרת מאוד בתהליך החיפוש והלמידה. כאשר יש אשכול של בעיות אז התהליך מורכב מהידע והניסיון של המדריך יחד עם התחושות הפנימיות של המתרפא ואלו הולכות ומתחדדות עם ההתקדמות בדרך. מידע ספציפי שתלמיד מביא אל המפגשים יכול להתמקד על-ידי המדריך ולהוביל אל התפקודים הדורשים חיזוק.


דרך זו, הבנויה מחיפוש מכלולי בחברותא, מהווה הזדמנות יוצאת דופן לריפוי וצמיחה.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

סגולות הביואנרגיה

הופכת מכשול למקפצה בתוך המוח האנושי חבויות פקעות בינה מולדות, רובן רדומות. פקעות אלו אוצרות יכולות אדירות לתקשורת ולמידה, אבחון וטיפול - אלו הן החושים העיליים. ישנן טכניקות רבות לעוררות ושימוש בחושים

bottom of page