top of page

תהליך ריפוי ספירלי

עודכן: 23 באוג׳ 2018

איך לטפל? מה קודם, מה אחר-כך? לא רק בריאות, כל דבר. בריאות היא שדה-לימוד מצוין לבריאה, אבל העיקרון דומה בכל מאמץ לתיקון מערכות מורכבות. המערכת יכולה להיות חברתית, משפחתית, טכנולוגית, כלכלית - כל מערכת המורכבת ממספר גדול של חלקים ורבדים.


מקובל לחשוב שהגישה המערבית היא ניתוחית - היינו, הבנת המכלול על-ידי פירוק למרכיביו; ושהגישה המזרחית היא מיזוגית - כלומר שיפור ההבנה על-ידי התרחקות והתבוננות מהצד. ההתרשמות שלי ששני המרכיבים, הניתוח והמיזוג, נמצאים בשתי הפילוסופיות גם יחד וכל אחת מדגישה את החלק המתאים לה.


ניתוח מחדד את האבחנה בפרטים ובמרכיבים משותפים לגורמים שונים. בד בבד, הוא כוח מפרק או מפריד ולכן המדרון החלקלק שלו הוא איבוד ההקשר, ובמלים פשוטות "מרוב עצים לא רואים את היער". כשההקשר הולך לאיבוד, כך גם סדרי העדיפויות וגם הקישור לידע עקיף יותר ומידע רחב יותר.


מיזוג מחבר פרטים לשלם גדול יותר - או "מסתכל על התמונה הגדולה" - ומפיח תחושת התמצאות טובה יותר במרחב הבעיה. עם זאת הוא מניח אמת על הפרטים הקטנים או המרכיבים של התמונה הגדולה ולכן המדרון החלקלק שלו הוא דמיון בלתי מבוקר, כלומר בניית תמונת מציאות בעלת אמת פנימית מגובשת אבל עם קשר רופף למציאות החיצונית.


מניסיוני, התקדמות נכונה במחקר ובטיפול היא כמטוטלת הנעה בין ניתוח למיזוג. בעזרת ניתוח חושפים את פרטי המקרה ומחדדים את המודעות אל שורשי הכשלים. בעזרת מיזוג בוחנים את המכלול ובוחרים בדרך הפעולה המיטבית לאותו הרגע. 


טבע הגוף, המוח והרוח הוא מורכב ומכלולי - "כאוטי" בלשון עממית; "קוואנטי" בלשון המדע - כלומר פירושו הוא בעיני המתבונן (המטפל) וגם מצבו יכול להשתנות באופן חד על-פי מרחב תפקודים (פרמטרים) גדול מאוד. לכן כל מפגש טיפולי מקרין תמונה ייחודית למפגש והבחירה במה לטפל היא נכונה לאותו הרגע.


מטוטלת המחקר יוצרת מחזוריות הנעה בין קוטב הניתוח ובין קוטב המיזוג. התובנה שלנו מתפתחת בינות למחזורים, כלומר ההבנה והידע שלנו מתרחבים עם השלמת כל מחזור. מכיוון שכל חלק במחזור מזין את החלק הנגדי אז ההמשך הוא מנקודה-הבנה מתקדמת יותר מהמחזור הקודם. תיאור ציורי דו-ממדי של התקדמות כזו יכול להיות מעגל ההולך ומתרחב - ספירלה


הזנה הדדית של מידע משני קטבי המחזור מפתחת תובנה במישורים שונים, שכן פרט מידע אחד יכול להזין כוון מחקר במישור אחר. בתיאור ציורי, ההתקדמות היא ספירלית בכמה ממדים (קשה לצייר על דף...) באופן כזה שכל ממד בפני עצמו נראה ספירלי וכל הממדים קשורים!


מחזורי המחקר יוצרים תהליך מתמשך שבונה תמונת מצב של המטופל. התמונה נמצאת בתהליך התבהרות מתמשך וכל מפגש מחדד אותה. למעשה, נקודות הטיפול נחשפות באופן ייחודי בכל מפגש ומפגש. לביואנרגיה יש יכולת ייחודית בקבלת מידע מכלולי שבעזרתו ניתן לקבל את סדר הטיפול המיטבי לאותו הרגע כתולדה מהמצב הנוכחי של המטופל. 


מפגש ביואנרגיה מורכב מאבחון וטיפול גם יחד, באופן ספירלי. סדר העדיפויות לטיפול מתחוור לאורך הפגישה והוא אף מושפע מהממצאים הנגלים בדרך. הדבר נכון לתסמינים קלים כקשים וקיצור מרבי בזמן הטיפול יכול להיות מושג כאשר נותנים "אינסוף זמן" למפגש - כאשר הזמן הוא בלתי מוגבל אז יש את החופש לחפש ולמצוא את מוקדי הכשלים, דבר אשר למעשה מקצר ומייעל את תהליך הריפוי.


וירוס הבטן במשפחה שלי


סיפורו של טיפול ספירלי


לעתים קרובות עוברות במחוזותינו מגיפת שלשולים ומגיפת שפעת, בעיקר בגני ילדים אשר חלקם כמעט נסגרים מכיוון שרוב הילדים נשארים בבתים... בתקופה האחרונה המגפה לא פסחה גם על משפחתי ומצאנו את עצמנו מחליפים משמרות של שלשול וחום. כמו תמיד התגייסתי לטפל בכולם. 


בעת נוכחות נגיפים וחיידקים יש להחליש אותם כדבר ראשון ואח"כ לשקם רקמות פגועות, תפקוד מנגנוני חיסון ורמת חוסן בריאותי. שאלת פגיעות הרקמות והתאים לטפילים היא מעניינת כפי שהיא מורכבת. מהפער בין אנשים "חולניים" לאנשים "חסונים" ניתן להסיק שישנם גורמים נוספים המשפיעים על הפגיעות. 


טפילים מייצרים דלקות מסוגים שונים אשר מפריעות לתפקוד תאים ורקמות וגם לעתים רבות מכאיבות. כל תהליך טיפולי מתחיל ברקמת הגוף הפגועה ובחוסר איזון החומציות והבסיסיות בה. הגורמים היחידים אשר ניתן להוציא מהם אנרגיה הם טפילים אלו. בכך מחלישים אותם מספיק בכדי לאפשר לגוף הזדמנות להתגבר עליהם. אתגר גדול אחד בהרחקת טפילים הוא מנגנון הסוואה שיש לטפילים אלו, דבר אשר יכול להאריך את משך הטיפול.


לאחר שהוצאתי אנרגיה (ומרכיבי יסוד נוספים - סיפור רחב בפני עצמו שיקבל במה במאמרים הבאים) מטפילים במעיים, בעיכול, בדם, בלימפה ובנשימה, חיזקתי את התפקוד התאי הבסיסי ברקמות הפגועות ומילאתי אנרגיה ברקמות עצמן. פעולה זו מחזקת את החיוניות הטבעית הקיימת בתאים וברקמות ומשפרת את תנאי ההבראה.


בשלב הבא עוררתי מנגנוני ניקוז משקעים של הגוף וכיוונתי אותם אל משקעי הדלקות שיצרו אותם טפילים. מנגנונים אלו מורכבים ממערכת הדם, ההורמונים, מח העצם, הכבד והכליות. בשלב זה סרקתי את איברים ומערכות אלו לכשלים משלהם וחיזקתי אותם.


טבע הטפילים הוא להתמזג עם תאים ורקמות בגוף ולכן כעבור זמן הגוף והטפילים יוצרים אחיזה הדדית. אחיזה זו באה לידי ביטוי בחיבור פיזי של טפילים אל הגוף ובשיבוש קולטנים ופולטנים של תאים כך שהם מושכים אליהם טפילים. בשלב זה שחררתי את האחיזה ושיקמתי את הקולטנים והפולטנים שיצאו מאיזון.


טפילים נטפלים אל חולשות תפקודיות ואנרגטיות, ובד בבד ניזונים מאנרגיה קוסמית בדיוק כמו תאים ורקמות גוף. כאן המקום לספר על הזנה אנרגטית קוסמית של טפילים אשר עצמתה משתנה לאורך הזמן ובין אנשים שונים. אנשים חסונים פגיעים פחות מפני הזנה קוסמית שלילית זו ולכן הם נפגעים פחות. המשכתי בטיפול על-ידי סגירת ההזנה הקוסמית שקיבלו הטפילים. 


אופי פעולת הנגיף הוא להיכנס אל תוך תאים ולשבש את פעולתם, במגוון רחב של תפקודים. התא מורכב מקרום שקולט ופולט, גוף שמעבד חומרים, גרעין שמאגד את החומר הגנטי וכרומוזומים שמשדרים הנחיות תפקוד ונגיפים יכולים לפגוע בכל אחד מאלו. בעזרת טכניקת ה-ביואנרגיה שיקמתי תפקוד תאי כולל של הרקמות הפגועות, איזנתי חילוף אנרגיה וחומרים בין פנים התא וחוץ התא ודרבנתי תהליכי התחדשות עצמית.


בסיבוב הבא איזנתי קבלת אנרגיה ונתינת אנרגיה מהיקום. בכל רגע אנו קולטים ופולטים אנרגיה ועבור הרבה חולשות חיסוניות מקורן הוא חוסר איזון בתחלופת האנרגיה. זהו עוד אחד מההבדלים בין אנשים חסונים לאנשים "חולניים". אזור שהיה פגוע בדלקת נגיפית נשאר עם תחלופת אנרגיה לא מאוזנת ולכן זהו שלב חשוב ביותר בטיפול.


לא רק עם היקום אנו מחליפים אנרגיה, גם אם אנשים סביבנו. רגישות לתחלופה זו היא שונה מאדם לאדם והיא תלויה במספר גורמים, בהם תפקוד החושים, רמת האמפתיה ועוד רבים. מעניין הוא שרגישות זו היא לאו דווקא חיסרון - אלא תחת מיומנות מספקת יכולה להפוך לכלי רב עצמה! בכל מקרה, בשלב זה איזנתי את נתינת וקבלת האנרגיה מהסביבה.


כאן קיבלתי שהטיפול הושלם. כאמור, השלמת הטיפול היא רגעית וזמנית ובימים לאחר מכן ביקרתי את מצב הבריאות, כדרוש. ברוב הטיפול יש צורך בטיפול חוזר, או לכל הפחות ביקורת. גם בעולם מושלם ללא כל זיהום יש צורך בחיזוק תפקודים שנחלשו, בדיוק כמו בפיזיותרפיה משקמת.

0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

סגולות הביואנרגיה

הופכת מכשול למקפצה בתוך המוח האנושי חבויות פקעות בינה מולדות, רובן רדומות. פקעות אלו אוצרות יכולות אדירות לתקשורת ולמידה, אבחון וטיפול - אלו הן החושים העיליים. ישנן טכניקות רבות לעוררות ושימוש בחושים

bottom of page